Algemene vragen
Hieronder vind u veelgestelde vragen en antwoorden
Bezorgen jullie? Is bezorgen gratis?
Wij bieden voor receptgeneesmiddelen de 1e keer bezorging kosteloos aan. Als u niet thuis bent en wij het niet door de brievenbus kunnen / mogen leveren dan kunt u het pakket de volgende dag ophalen in de apotheek.
Eventueel kunnen wij het ook alsnog bezorgen, een 2e bezorging zijn wel kosten aan verbonden.
Kijk voor meer informatie op de pagina bezorging.
Wat zijn de openingstijden?
U kunt onze openingstijden vinden op de pagina openingstijden.
Buiten onze openingstijden kunt u terecht bij de dienstapotheek.
(Hoe) kan ik mijn medicatie inleveren?
Medicijnafval aanleveren: stickers eraf, naalden in container
Zo levert u medicijnafval aan:
- doosjes: alleen de strips. De kartonnen doosjes kunnen bij het oud papier. Haal wel de etiketten van de doosjes. Het etiket bevat privacygevoelige informatie;
- flesjes en tubes: verwijder ook hierbij het etiket vanwege de privacy;
- doe gebruikte naalden altijd in een naaldencontainer. Een naaldencontainer kunt u vaak gratis krijgen bij uw apotheek.
Kijk voor meer informatie naar onze pagina over medicatie inleveren.
Waar kan ik terecht met mijn klachten?
U vind alle informatie over klachten via onze klachtenpagina
Wat doet een apotheek?
Een apotheek heeft een belangrijke rol in de gezondheidszorg. Wij zijn dé specialist op het gebied van geneesmiddelen. De apotheek zorgt ervoor dat u uw geneesmiddelen goed en veilig kan gebruiken. Zo controleren wij of de geneesmiddelen bij u passen en of het samen gaat met uw andere medicatie en/of aandoeningen.
Wat er allemaal komt kijken bij een recept leggen wij uit op deze pagina.
U vindt meer informatie over apotheken in het algemeen via: apotheek.nl