Heeft u medicijnen nodig of wilt u die bestellen? dan hebben wij altijd een geldig recept nodig. Er zijn voor u verschillende manieren om een recept te krijgen. Dat kan digitaal of via de huisarts of uw specialist. Maar wij kunnen het ook voor u regelen via onze herhaalservice, dan heeft u er geen omkijken meer naar, zorgen wij dat het op tijd voor u klaar staat. De herhaalservice helpt ook uw huisarts en apotheker, omdat dat de manier is die het minste werk kost. Zo kunnen uw zorgverleners zich focussen op wat ze het liefste doen; zorg verlenen.

Digitaal

De makkelijkste manier is door het gebruiken van een app. Dit is voor u en voor de zorgverleners de makkelijkste én veiligste weg. Er kan geen spraakverwarring ontstaan door inspreken op een bandje en u hoeft niet in de wacht aan de telefoon. Zo kan de zorgverlener uw aanvraag ook behandelen wanneer die tijd en ruimte heeft. Voor alle partijen handig.

Wij maken gebruik van het portaal mijngezondheid.net en de bijbehorende app op de telefoon. MedGemak. (Android , Apple). Ook de huisartsen van Medisch centrum Leebrug en Hofspoor gebruiken deze app.

In de toekomst gaan wij steeds meer met apps werken en is er steeds meer mogelijk. Via mijngezondheid.net kunt u ook vragen insturen en kunnen wij u (in de toekomst) beter op de hoogte houden betreft uw medicatie.

De huisartsen van Medisch Centrum Dorp gebruiken het portaal van Pazio. Kijk hier voor meer informatie.

De huisartsen van medisch Centrum Molenzoom gebruiken de app van uwZorgOnline. klik hier voor meer informatie.

*Het formulier op onze websites is komen te vervallen, dit kunt u niet meer gebruiken. De app is veel veiliger zowel voor uw gezondheid als voor uw privacy. Voor de gezondheid omdat er geen onduidelijkheid kan ontstaan. Wat u aanklikt komt bij ons in het systeem, u hoeft het niet op te schrijven, wij hoeven het niet over te nemen, minder handelingen waardoor we minder fouten kunnen maken. En ook veilig voor uw privacy, want deze portalen voldoen aan alle wet en regelgeving, zo zorgen we ervoor dat uw gevoelige data niet op straat komt te liggen.

Herhaalservice

In de herhaalservice regelen wij voor u het recept voor uw chronische medicatie; medicatie die u langdurig gebruikt. Wij zorgen dat het op tijd voor u klaar staat en regelen de recepten van de huisarts. Omdat we verder van te voren weten dat we voor u aan het werk moeten geeft het ons ook meer mogelijkheden om oplossingen te zoeken voor problemen zoals producten die niet leverbaar zijn.
U kunt zich aanmelden voor de herhaalservice via uw huisarts of de apotheek.

Let op: niet alle medicatie kan in de herhaalservice. Om verspilling te voorkomen kunnen wij alleen medicatie met een vast gebruik herhalen via deze weg. De overige medicatie die u af en toe of in wisselende hoeveelheden gebruikt kunt u gemakkelijk bestellen via de app, of bij uw huisarts of specialist.

Herhalen via de huisarts

Het alternatief is “de ouderwetse manier”; dat u uw recept ook kan aanvragen via de huisarts. Kijk op de website van uw huisarts hoe u recepten kan aanvragen.

Komt u net van de huisarts:

Dan stuurt de huisarts meestal digitaal het recept direct aan ons door, het kan een paar minuten duren voordat wij het ontvangen. Maar u hoeft dan niets te doen.

Specialist

Sommige medicatie kunt u niet via uw huisarts krijgen maar is door de specialist in het ziekenhuis voorgeschreven. In dat geval moet u via uw specialist de medicijnen herhalen.

Heeft u vragen over uw geneesmiddelen dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons of uw huisarts opnemen.